Brassó Utcai Általános Iskola-Első nap a suliban, az első betűm

Izgulva vártuk az első napot a Brassó Utcai Általános Iskola 1.b osztályában, hiszen a járványügyi helyzet miatt percről-percre változnak az események. Alig vártuk már az “első betűm” írását és olvasását 😃

Tanévnyitó ünnepélyt nem tartott a Brassó Utcai Általános Iskola

Még az iskola területére sem léphetünk be a fennálló járványügyi helyzet miatt. Pedig nagyon szerettük volna látni gyermekeink második otthonát, amit büszkén is mondtak online szülői értekezleten a tanító nénik, hogy

nagyon sajnálják azt, hogy tekinthetitek meg az osztálytermet, pedig nagyon készültünk és csodálatos tanulási környezetet biztosítottunk az elsősök számára.

Brassó Utcai Általános Iskola-Első nap a suliban
Brassó Utcai Általános Iskola-Első nap a suliban-Eszter lányom (Fotó: Brassó Iskola-Utómunka NboM)

Természetesen gyermekeink nagy élményekkel jönnek haza és csak mesélnek-mesélnek. Erre mi sem számítottunk  😉. Legalább is ilyen nagy lelkesedésre. Eszter, akiből sokszor úgy kell kihúzni néha, hogy mi volt aznap az óvodában, most leállítani sem lehet. Tegnap este, még lefekvés előtt közölte:

 

Api, az iskola annyira, de annyira jobb, mint az óvoda…

 

 

 


Kalandra fel. Irány az iskola!

Rögtön le is “csaptam” a témára, miért jobb az iskola, mint az óvoda?

Minden napra van valami új és meglepetés számunkra is, hiszen annyira szerették a Csemete Óvodát is, hogy erre nem is számítottunk. Mintha, iskolában járnának már évek óta és az új barátok sem újak. Ez elég furcsa számomra, ezért én is kíváncsi voltam, hogy miért jobb a Brassó Utcai Általános Iskola az Óvodánál, pláne, így  3 nap után 😮.

azért, mert itt minden nap más és sokat vagyunk az udvaron. Sok barátunk van már az első naptól kezdve, ami az óvodában a kiscsoportban nem volt.

Hűha, a Csemete Óvodát is imádták, rengeteg kis barát lett, volt, van, de, hogy ezt egy

Brassó Utcai Általános Iskola-Első nap a suliban Fannival
Brassó Utcai Általános Iskola-Első nap a suliban Fannival (Fotó: Brassó Iskola. Utómunka NboM)

iskolával felülmúlható…hm….álmomban sem gondoltam. Pedig pár tanultak is és munkafüzeteben is dolgoztak, amire kaptak virágos és elefántos nyomdát is. A gyerekeket tanórán Kati néni és Bogi néni nyomdával értékelik a hibátlan feladatvégzést, házi feladatot. 20 nyomda után kapnak egy matricát, melyet akár egy erre a célra használt füzetben gyűjtünk. (20 db már egy matricát ér…annyira tetszik nekik ez az új “élet” ) Nagyon remélem, hogy megmarad a kezdeti lendület Ikerlányaimtól. Kíváncsi leszek nyolcadikban 😁

 

 

 

Ingyenes technika csomagok a Brassó Utcai Általános Iskola részére a XVIII.  kerületi önkormányzat jóvoltából. Köszönjük!

Mindig jól jön egy-egy eszköz, mert nálunk Fanni nagyon szeret “kreatívkodni”. Nem is tudom, hogy kitől örökölte… D

Ingyenes technika csomagok a Brassó Utcai Általános Iskola részére
Ingyenes technika csomagok a Brassó Utcai Általános Iskola részére. Köszönjük!

Kaptunk:

1. és 2. osztályos tanulói csomag tartalma:

1 db olló
1 db ragasztó (stift)
1 db vízfesték készlet (12 szín)
1 db zsírkréta készlet (12 szín)
1 db radír
1 db ceruzahegyező
2 db grafitceruza
1 db színes ceruza készlet (6 szín)
3 db ecset (vékony, közepes, vastag)
1 db egyedi gyártású A5-ös füzet

 

 

 

Az új Nemzeti alaptanterv (NAT) miatt, teljesen újak a tankönyvek

Gyerkőckéink tanítói is csak augusztus 31-én látták először. Nem estek kétségbe. Így inkább ezért több füzetet kértek be, mert nem tudják, hogy pl. ennyi írásanyag lesz benne. Nagyon gyorsan reagálnak, ezért nem aggódom gyermekeim miatt. Jó kezekbe kerültek!

A tervek szerint kevesebb lesz a tanulók óraszáma,

és a korábbi szabályozástól eltérően évfolyamonként meghatározzák a tanulók maximális heti óraszámát. Az alsó tagozat első három évében ez 24 óra lesz, amiből 22 a kötelező. Ebben a tervek szerint már benne van a heti öt tesióra is.

A digitális kultúra, a korábbi informatika, valamint a technika tantárgyak is megújulnak.

Lehetőség lesz a természettudomány elnevezésű integrált tárggyal kiváltani a kémia, fizika és biológia tárgyakat, és tartalmi megújuláson esett át a magyar nyelv és irodalom, a történelem, az ének-zene tárgyak, ahogyan olvasható az Eduline honlapján is. Most még így elsősként ezen nem aggódok, mert vannak a szépen lefektetett alapelvek, és a Brassó Utcai Általános Iskola tanítói 45 perces órákban szépen leadják a leckéket játékosan és az érdeklődésük fenntartásával elsős gyerkőcöknek.

Új tankönyvek

 

Frissítés 2020.11.09.

Az első betűm 🤓 a Brassó Utcai Általános Iskola padjában

Az első betűm 🤓 a Brassó Utcai Általános Iskola padjában
Az első betűm 🤓 a Brassó Utcai Általános Iskola padjában (Képek forrása: Brassó Utcai Általános Iskola )

A betű bemutatását, elemzését, felismertetését, elhelyezését a vonalközben, kapcsolását más betűkhöz egyformán gyakoroltatjuk itthon is lányaimmal. A begyakorlást, az-az a vázolást, írást viszont az egyéni különbségek figyelembevételével Ágnes segíti itthon differenciált munkában. Ebben az időszakban, leginkább Fani, már megfelelő ügyességgel rendelkeznek az írástechnika területén, mégis akad még olyan kihívás, amire segítségre szorulnak. Nyilván, ehhez a megfelelő oktatást megkapják a Brassó Utcai Általános Iskola padjában Kati-és Bogi tanítónéniktől.

Az én kedvencem, mint Apukának az a feladat, amikor itthon ismétlünk (mert van ám házifeladat is) a “Találjatok ki a képhez történetet úgy, hogy minél többet felhasználtok!” című rész az olvasókönyvben. Fanni megállás nélkül beszél és beszél. Eszter pedig kizárólag a képre koncentrálva mondja el a saját kis történetét. Nagyon szeretem hallgatni a kis történeteket és világképüket az aktuális betűvel kapcsolatban. Jól szórakozok velük 🤪, miközben tanulnak! Itt egy példa a tankönyvből.

Összefüggő történet alkotása szóban a betűsínbe kirakott szavak felhasználásával, hívókép segítségével.

Összefüggő történet alkotása szóban a betűsínbe kirakott szavak felhasználásával, hívókép segítségével.
Összefüggő történet alkotása szóban a betűsínbe kirakott szavak felhasználásával, hívókép segítségével.

Reménykedünk, hogy nem zavarja meg a gyermekeink szívét, lelkét a pandémia és nem lesz digitális oktatás

Azért ott van a “cidri” bennünk, hiszen szülők vagyunk elsősorban. Habár Ágnes feleségem tanár is, de leginkább vegyipari tudományok “tudósa”, de mindenki maradjon a kaptafánál. Nagyon szeretnénk, ha offline maradna az oktatás és Ikerlányaink elsajátítanák a alapvető készségeket. Az írást, olvasást és számolást.

A Covid-19 terjedése miatt otthon, az egyik legnagyobb felelősség szerintem az elsősök tanítása. Megtanulni olvasni, írni és számolni, ezzel együtt megtanulni tanulni nem könnyű feladat. Eddig is a közös, játékos fejlesztésre alapoztunk otthon még az óvoda leállása miatt, de egy matematika és magyar tanítása már nem egyszerű otthoni környezetben!

A Brassó Utcai Általános Iskolakezdés új szabályai

  • A tanévkezdéshez szükség van a csatolt nyilatkozatra, melyet aláírva, szeptember 1-jén gyermekkel beküldve juttasd el!
  • Mivel szülő nem léphet be az iskolába, a kapcsolattartásra, információk közlésére kevesebb lehetőség nyílik, ezért  folyamatosan kísérjétek figyelemmel az Brassó Utcai Általános Iskola honlapját és a KRÉTA rendszert!
  • Természetes van külön zárt Facebook csoportunk és zárt Google csoportunk is, ahol gyors információt kaphatsz
  • Kérik a befizetésre érkezőktől a járványügyi szabályok fokozott betartását! (maszkviselés, fertőtlenítés, kinti sorban állás esetén a védőtávolság betartása)
  • Ha mégis beindulna a digitális oktatás, akkor azonnal áttudnak állni az online oktatára, mert kaptunk
    Microsoft Teams
    Microsoft Teams

    Microsoft Teams hozzáférést. Aminek informatikusként csak örülni tudtam. Ingyenes online képzésekre regisztrálhatsz, kérdéseket tehetsz fel és tippeket is kaphatsz amellett, hogy az oktatás is ezzel a nagyszerű szoftverrel. Kifejezetten erre az iparágra  készített csapatsablonokat használhatunk, amelyekkel a tanulásunk módjához optimalizált csapatokat hozhatunk létre. Új sablonok is elérhetők a projektmenedzsmenthez, a pedagógusok munkahelyi bevezetéséhez és egyéb feladatokhoz. A Teams részleteivel ebben a lenti videóban ismerkedhetsz meg, de később lesz erről több Magyar nyelvű cikkem is:

 

Digitális Marketing Szakértő: Nagy Péter

Szeretném, ha hozzá szólnátok a témákhoz, gondolataitokat elmondjátok. Megköszönöm, ha másoknak is segítséget adtok azzal, hogy blog cikkeimet megosszátok a közösségi médiában. Mindig a digitális technológia, kreativitás érdekelt. Legfőképpen az információs technológia megoldások. Kreativitást örököltem, az informatika pedig sodort magával! Célom Gyermekeim fejlesztése és a kreatív média tervezése megoldások mind webfejlesztés, mind kreatív tervezés révén és persze az IT segítség másoknak!

Ez is érdekes lehet számodra

Hogyan használhatod a Zoom-ot, mint egy profi: 13 videocsevegési trükk

Hogyan használhatod a Zoom-ot, mint egy profi: 13 videóocsevegési trükk

Hogyan használhatod a Zoom-ot, mint egy profi: 13 videócsevegési tipp és trükk, amelyeket kipróbálhatsz a …

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük